Alla inlägg under juli 2008

Av EV - 27 juli 2008 15:02

Klockan fem är det match igen. Vi möter Kramforsalliansen och jag lovar, jag ska vara en riktig jävla psychobitch mot dom så länge jag är inne på planen. Jag känner ett tillfälligt oerhört hat mot detta lag efter förra matchen då jag stapplade av planen efter ungefär 70 minuter av intensiva mordförsökattacker. Först fick jag en tackling av en mammutliknande så kallad människa så jag landade på vänstra höften. Två minuter senare fick jag en tackling av en likasinnad och landade på högra höften. Det räckte med att jag andades för att det skulle göra ont i mina båda höfter. Sedan efter ytterligare två minuter kom en annan liten Kramforsspelare och stämplade min fot. Samma fot som jag tejpat med ungefär 7 tejprullar tejp innan matchen.


Idag går jag in på planen med en uppgift - att döda.


Okej, inte döda. Men om vi inte vinner den här matchen så upphör jag med att andas med omedelbar verkan. Farväl.

Av EV - 27 juli 2008 01:03

Minns ni iPoden som jag tappade bort för några månader sen?

Jag hittade den nyss i min säng..

Av EV - 27 juli 2008 00:55

Nämnde jag att jag ställde upp i Sörlidenskolans version av Småstjärnorna som Britney när jag gick i trean? Nämnde jag att jag köpte ett linne med den amerikanska flaggan på för att jag trodde att jag liknade henne då? Nämnde jag att jag hade blå mascara?

Nämnde jag att jag vann?


Nämnde jag att det finns på film?

..

Av EV - 26 juli 2008 12:35

När jag var liten var Britney min, och resten av Sveriges nioåringars, stora idol. Jag ville se ut som henne, dansa som henne, sjunga som henne. Jag vill vara henne. Så jag lärde mig alla hennes låtar utantill, köpte idolkort och kollade på alla hennes framträdanden på tv.


Idag ser vi ju hur fan det slutade.

Av EV - 26 juli 2008 12:21

Igår var en helt underbar dag - solen visade sig i Övik och alla stekte lite glassigt sådär på stränderna. Förutom jag som stod i en lekpark från sju på morgonen till två på eftermiddagen och tog bort allt grönt som stack upp ur sanden samtidigt som en arg hyresgäst skrek till mig att mina chefer är inkompetenta och en liten tjej stod och stirrade på mig och frågade lite för många frågor.. Vad heter du? Vad gör du? Varför då? Får jag också? Varför inte? Varför har du en tofs i håret? Varför då? Hur länge har du varit här? Varför då? Är det roligt? Varför inte? Hur gammal är du? Vad ska du bli när du blir stor? Vet du vad jag ska göra idag? Nähe, men jag ska äta pizza i stan! Varför gör inte du det? Varför då?


Men jag tänker vara positiv. Jag slutade ju trots allt två timmar tidigare än vanligt. Helg!


PS. Jag har fått en jättefin bondbränna. Stiligt. Två breda vita streck har uppenbarat sig på mina axlar och min rygg är helt vit samtidigt som min nacke är röd. Charmigt.


Av EV - 24 juli 2008 21:54

Jag sitter och tänker på alla onda ting i världen så som det sura affärsbiträdet på H&M, Kissie och fotbollsdomare som tror att dom är chef över hela världen. Jag uppmanar dom till att skaffa ett lexikon och slå upp ordet domare. Tack på förhand.

Nu ska jag ställa mig och dränka mig själv i duschen. Adjö.

Av EV - 24 juli 2008 17:44

Idag har jag:
Vaknat
Stressat
Insett att jag är en timme före och kan sova
Somnat om
Vaknat
Stressat
Jobbat

Sovit
"Jobbat"


Idag ska jag:
Äta en jävla massa tårta
Spela någon fotbollsmatch
TITTA PÅ SEX AND THE CITY!
Sova


Och förhoppningsvis blogga på riktigt. Fast det händer ju inte allt för ofta under dessa traumatiska omständigheter (aka mitt jobb). TEEHEEE!

Av EV - 23 juli 2008 23:16

..eller sömn nu?

Helvete vad dum jag är. Klart jag blir trött när jag gör såhär mot mig själv. Jag ska gräva ner mig själv i de där jävla rabatterna imorgon.


ÅÅHHH!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards