Alla inlägg den 23 juli 2008

Av EV - 23 juli 2008 23:16

..eller sömn nu?

Helvete vad dum jag är. Klart jag blir trött när jag gör såhär mot mig själv. Jag ska gräva ner mig själv i de där jävla rabatterna imorgon.


ÅÅHHH!

Av EV - 23 juli 2008 22:20

AHHHHHHHHH

NU

SÖMN!

GODNATT

Av EV - 23 juli 2008 18:10

Klockan var 15:51 och som den hederliga och vänliga människa som jag är så stannade jag kvar och fortsatte jobba även fast den andra sommarjobbaren åkte hem i sin vita bil. Eller okej, fortsatte jobba var väl en lite väl optimistisk återgivning av själva händelsen, men jag befann mig iallafall på området. När jag kom tillbaka till centralen klockan 16:00 var det ingen där. Ingen. Inte ens min chef. Alla var borta, alla hade åkt. Alla hade lämnat den stackars ensamma sommarjobbaren åt ödet. Då blev jag förbannad. 16:01 lämnade jag centralen vild och galen med min moppe. Den går dock 50 men jag tror att jag gav ett väldigt förbannat och upprört intryck till de andra trafikanterna. Nej, nu jävlar. NO MORE MR. NICE GUY!

Av EV - 23 juli 2008 16:48

Äh, en siffra här och där. Ni fattar poängen.

Av EV - 23 juli 2008 16:33

Jag hatar att mobillarmet tjuter klockan sex på morgonen. Jag hatar att det går igång igen kvart över sex eftersom att jag inte stängde av den första gången. Jag hatar att halvsovande ta moppen ut till Gullänget och se glada, hurtiga "åh-så-ljuvligt-med-morgon"- människor promenerar förbi som ser ut att ha sovit sen klockan sju föregående kväll. Jag hatar att komma in till jobbet och sitta i fikarummet till halv åtta och inte ha någonting alls att säga (när de pratar om takplåtsrenoveringar och stugsemestrar är jag inte riktigt fullt insatt) och att sedan gå ut till  rabatterna från helvetet.

Jag hatar att kratta, sopa, klippa, trimma och hacka hela dagen. Jag hatar att skjuta på skotkärran och slänga ner 52 kilo ogräs i en traktorskopa.

Jag hatar att jag har krattat, sopat, klippt, trimmat och hackat en rabatt i 3 timmar för att sedan komma tillbaka 20 minuter senare och se att någon idiot har sågat av två buskar som ramlat och spridit blad över hela rabatten jag just rensat.

Jag hatar mitt jobb. Jag hatar mitt liv.

Bara 60 timmar kvar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards