Alla inlägg den 15 augusti 2008

?

Av EV - 15 augusti 2008 13:13

Igår när jag kom hem efter matchen var jag som sagt förbannad. Vad gjorde jag då? Jag tryckte igång vågtången och började vågtånga håret. Fråga mig inte varför. Sedan blev jag trött och somnade.

Idag vaknade jag med halva mitt hår förjävligt lockigt och halva mitt hår platt.


Varför gör jag så oförståeligt vardagsstörda grejer när jag är arg?

Av EV - 15 augusti 2008 12:56

Jag har nog aldrig gått ut från en fotbollsplan och varit så arg som jag var igår (och ändå vet de flesta av er att jag för det mesta brukar vara förbannad efter fotbollsmatchernas slut) och jag förstår verkligen ingenting. Det enda jag förstår är att laget vi mötte (vars namn jag inte tänker skriva ut här eftersom att då kommer lagets spelare hitta hit om de googlar sitt lagnamn) verkligen inte kommer att klara sig länge i den här divisionen när dom håller på och slänger sig och filmar hela tiden och att domaren dömer efter vad han hör, inte efter vad han ser.


Så fort jag kom i en närkamp med någon av spelarna i deras backlinje så flög dom för minsta lilla och även när jag inte ens tog i. Jag menar inte att låta som om jag är jättestark för det är inte det jag menar, jag menar att de verkligen flög så fort jag var i närheten av dom. Sedan kommer det mest sinnessjuka..


Jag och ännu en tjej från backlinjen kom i en närkamp om bollen som var vid våra fötter och både hon och jag sparkar på bollen samtidigt. Bollen flyger iväg och jag och tjejen sparkar samtidigt så att vi båda av misstag träffar den andras fot. Insidan av foten, om ni förstår? Det hörs en smäll eftersom att bollen flygit iväg, och vad gör inte min motståndare? Hon slänger sig bakåt, skriker att jag är cp och gråter högt och pekar på sin fot. Då kommer henns lagkompisar runt henne och säger saker som men det här är ju fan inte klokt och vafan håller hon på med och sådant där. Domaren blåser högt i sin pipa och springer fram och ställer sig bredvid mig. Han drar upp det gula kortet och jag har fått mitt första gula kort i mitt liv. Sedan säger han att jag spelar aggressivt och fult och nästan våldsamt - sen säger han att det nästan var ett rött kort.

URSÄKTA? RÖTT KORT? FÖR ATT HON SLÄNGDE SIG BAKÅT OCH FILMADE SÅ IN I HELVETE?! Visst, jag vet att jag spelar hårt. Ibland rent utav fult. Jag vet att jag gör det - jag spelar så. Men jag vet att under den här matchen spelade jag verkligen inte fult.

Förlåt för det långa inlägget (jag har full förståelse för er som inte orkar läsa detta, det skulle inte jag heller orkat) men jag är så förbannad så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Eller jag var mer förbannad igår. Fyfan vad arg jag var. Men för att sammanfatta så kan jag säga att jag 1. inte förstår hur det där laget kan spela i division 2 och 2. tycker att deras skådespelarinsatser var riktigt värdelösa och 3. hellre hade viljat få mitt första gula kort när jag verkligen gjort något som förtjänade ett gult kort.


DÖ!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards